ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာသင့္အား ေအးျမေသာေလညွင္းနဲ ့အတူ ေဆာင္းဦးရာသီမွ ေႏြးေထြးစြာႀကိဳဆိုပါ၏။ ¸.•*""*•.¸❤ •❥✿.. ♥*¨*•♫♪ ¨*♥░W░e░l░c░o░m░e░░to░ O░n░l░i░n░e░░ေဆာင္း░ဦး░ရာ░သီ░ဂီ░တ░သံ░စဥ္░♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫❤¸.•*""*•.¸❤♪♫•*¨*•.¸¸

 

ဆရာေတာ္အရွင္ျမတ္ ဦး၀ီရသူ ေတြ႔ေလေၾကာက္စရာေကာင္းေလ မြတ္ဆလင္ တရားေတာ္

လိုခ်င္တာကိုဒီကေနရွာလိုက္ပါ

24 September 2012

တိုးတက္လာတဲ့ ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ စိန္ေခၚမႈမ်ား


ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းဟာ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္ေနပါတယ္။ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြ နဲ႔ စီးပြားေရးရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ၀င္လာတဲ့သူေတြရဲ႕ အေရအတြက္ဟာ ၃၀% ေက်ာ္ထိ တိုးလာပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္း၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဆိုက္ကားစီး သြားလာေနသည့္ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္မ်ား။ ႏို၀င္ဘာ ၁၊ ၂၀၁၀။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းဟာ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္ေနပါတယ္။ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြ နဲ႔ စီးပြားေရးရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ၀င္လာတဲ့သူေတြရဲ႕ အေရအတြက္ဟာ
၃၀% ေက်ာ္ထိ တိုးလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ၀င္တဲ့လူအေရအတြက္က မ်ားလြန္းၿပီး ေဟာ္တယ္ေတြနဲ႔ တျခား အေျခခံအေဆာက္အအံုေတြ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အလ်င္အျမန္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမွာေတြေၾကာင့္ အားနည္းခ်က္နဲ႔ ျပႆနာေတြ ရွိလာႏုိင္ပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကေန ဗီြအိုေအသတင္းေထာက္ Ron Corben ေပးပို႔ထားတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးကို အေျခခံၿပီး ဒီသီတင္းပတ္ရဲ႕ စီးပြားေရးက႑မွာ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္းက တင္ျပထားပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုျပတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားက႑ဟာျဖင့္ အခုေနာက္ဆံုး ထြက္လာတဲ့ အညႊန္းကိန္းပါပဲ။ ဒီႏွစ္ရဲ႕ ပထမခုနစ္လအတြင္းမွာကိုပဲ  ျမန္မာႏုိင္ငံထဲ၀င္ေရာက္တဲ့ ျပင္ပခရီးသည္အေရအတြက္က ၃၀၀,၀၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ တႏွစ္လံုး ၀င္တဲ့အေရအတြက္နဲ႔ အတူတူေလာက္ပါပဲ။

၀င္လာတဲ့ခရီးသည္ေတြထဲမွာ ထိုင္းႏုိင္ငံကေန လာတဲ့သူက အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီးေတာ့ ထုိင္းႏုိင္ငံသားေတြၿပီးရင္ အမ်ားဆံုးက ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္နဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံသားေတြလို အာရွတိုက္သားေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဥေရာပတိုက္သားအေရအတြက္က ျမန္မာႏိုင္ငံဆီ၀င္လာတဲ့ ျပင္ပဧည့္သည္ စုစုေပါင္းရဲ႕ ၄ ပံု ၁ ပံု ရွိပါတယ္။
...ျမန္မာႏုိ္င္ငံထဲမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္က အားနည္းေနပါတယ္ ...
၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံက အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ားအဖြဲ႔ ASEAN ရဲ႕ အလွည့္က်ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ယူတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ ၀င္လာမယ့္ ခရီးသည္အေရအတြက္ဟာ တသန္းနီးပါးရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းထားၾကပါတယ္။

ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတ၀န္းလံုးမွာ ေဟာ္တယ္အခန္းေပါင္း ၂၅,၀၀၀ ရွိၿပီး စီးပြားေရးနဲ႔ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ အခန္းေပါင္း ၈,၀၀၀ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္လာတာက ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္သူေတြအတြက္ လုပ္ငန္းေတြ ပိတ္ဆို႔ၾကန္႔ၾကာေစၿပီး ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရး ခရီးသြားေတြၾကားမွာ ေဟာ္တယ္ခန္းရဖို႔ အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳးစား ရတာေတြ တိုးလာပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္း အလ်င္အျမန္ တိုးတက္လာေနတာမ်ဳိးကို ဘယ္တုန္းကမွ မၾကံဳခဲ့ဖူးဘူးလို႔ ခရီးသြား လုပ္ငန္းက႑ရဲ႕ ၀ါရင့္လုပ္ငန္းရွင္တဦးျဖစ္ၿပီး ထိုင္္းႏုိင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္အေျခစိုက္ Asian Trails ကမာၻလွည့္ခရီးသြား လုပ္ငန္းရဲ႕ အမႈေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ လူဇီ မက္တ္ဇစ္ဂ္ (Luzi Matzig) က ေျပာပါတယ္။

“ဒီလိုမ်ဳိး တိုးတက္မႈႏႈန္း ျမန္ဆန္လွတဲ့၊ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ကို တိုးတက္တဲ့ႏုိင္ငံမ်ဳိး မရွိဖူးပါဘူး၊ ဘယ္တုန္းကမွ မျဖစ္ဖူးပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အခုျပႆနာက ခရီးသည္အေရအတြက္ပါ။ ေဟာ္တယ္ခန္း ဒါမွမဟုတ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက အလံုအေလာက္မရွိတာ ေၾကာင့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္ အလုပ္မျဖစ္သေလာက္ပါပဲ။”
မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ ဦးပိန္တံတား။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေတာင္သမန္အင္း ကမ္းပါးႏွစ္ခုကို ဆက္သြယ္ထားသည့္ သစ္သားတံတားႀကီးမွာ ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ရာ ေနရာတခုျဖစ္သည္။ မတ္ ၄၊ ၂၀၁၂။

ေဟာ္တယ္အခန္းခေတြ မ်ားသထက္ မ်ားမ်ားလာတာနဲ႔ ႀကိဳတင္ၿပီး စာရင္းေပးထားတဲ့ ေဟာ္တယ္ခန္းေတြကို ရေအာင္ လုပ္ မေပးႏုိင္တာေတြအေပၚ ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္သူေတြက ေစာဒကတက္တာေတြရွိတယ္လို႔ မက္တ္ဇစ္ဂ္က ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရးအေျခအေန တိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ကာလရွည္ၾကာ ဒဏ္ခတ္ ပိတ္ဆို႔ အေရးယူထားတာေတြ ေျပေလ်ာ့သြားတဲ့အတြက္ စီးပြားေရးအရ ၀င္ေရာက္တဲ့ခရီးသြားေတြ အလံုးအရင္းနဲ႔ကို တိုးလာတယ္လို႔ မက္တ္ဇစ္ဂ္က ဆိုပါ တယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ဆိုရင္ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနေလ့ရွိတဲ့ ေဟာ္တယ္ခန္းေတြကို တခ်ဳိ႕စီးပြားေရးကုမၸဏီေတြ က ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ယူထားတာမ်ဳိး လုပ္လာေနၾကပါတယ္။

ခရီးသြားက႑ တုိးတက္လာတာက ႀကိဳဆိုရမွာျဖစ္ေပမဲ့ အထူးသျဖင့္ လူသားအရင္းအျမစ္စြမ္းရည္နဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အအံု ေတြကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ဖို႔ လိုအပ္တာမ်ဳိးလို စိန္ေခၚမႈအသစ္ေတြ ရွိလာတယ္လို႔ ျမန္မာအစိုးရ ေဟာ္တယ္နဲ႔ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေဌးေအာင္က ေျပာပါတယ္။

“၀န္ေဆာင္မႈအရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္ဖို႔က အင္မတန္ကို အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒုတိယအေရးႀကီးတာက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးပါ။ ျပည္တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႔ ေဟာ္တယ္ေတြရဲ႕အဆင့္အတန္းကိုလည္း ျမႇင့္တင္ရပါမယ္။ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြ လည္ပတ္သြားလာႏုိင္တဲ့ ေနရာအသစ္ ေတြကို ထပ္ဖြင့္ရမွာျဖစ္သလို လက္ရွိ သြားလာလည္ပတ္ႏုိင္တဲ့ ေနရာေတြကိုလည္း အလားတူ အဆင့္ျမႇင့္ရပါလိမ့္မယ္။”
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ သိပ္မေ၀းတဲ့ေနရာမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အသစ္တခု တည္ေဆာက္ဖို႔ ျမန္မာအစိုးရက စီစဥ္ေနပါ တယ္။ အလားတူပဲ ရန္ကုန္ၿမ္ိဳ႕က လူေနအိမ္ခန္းေတြကို ေဟာ္တယ္ခန္းေတြအျဖစ္ ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး ဒီႏွစ္အတြင္း ေနာက္ထပ္ အခန္းေပါင္း ၅၀၀ ေလာက္ ထပ္တိုးႏုိင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အထူးစီမံကိန္းတခုေရးဆြဲဖို႔ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္က (ADB) က ျပင္ဆင္ေန ပါတယ္။ ေဒသတြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကလည္း ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ေတြကို တိုးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲလာၾကပါတယ္။

အေျခခံအေဆာက္အအံုနဲ႔ လူသားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဟာ စီးပြားေရးအတြက္ အဓိက အတားအဆီးေတြျဖစ္တယ္ လို႔ ADB ရဲ႕ စီးပြားေရးပညာရွင္ အယ္လ္ဖရက္ဒို ပါဒီဂြဲ႐ိုး (Alfredo Perdiguero) က ေျပာပါတယ္။

“သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဆိပ္ကမ္းေတြမွာေရာ၊ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာပါ အတားအဆီးေတြက အမ်ားႀကီး ရွိေန တုန္းပါ။ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရည္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ၀န္ထမ္းေတြ လိုအပ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ရည္ တခ်ဳိ႕တ၀က္ရွိတယ္ဆိုေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀၊ ၃၀ အတြင္း အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း သင္တန္းေတြနဲ႔ တကၠသိုလ္ ပညာေရးစနစ္ ယိုယြင္း ပ်က္စီးခဲ့တာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္က အားနည္းေနပါတယ္။”

ျမန္မာအစိုးရကေတာ့ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ သူတို႔ရဲ႕မူ၀ါဒဟာ ႏုိင္ငံတြင္း လူမႈအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေရရွည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အက်ဳိးျဖစ္ေစဖို႔ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွန္မွန္ တိုးတက္ႏႈန္းနဲ႔အတူ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို ေလ်ာ့ပါးသက္သာ ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္ဆိုတာကို တင္ျပရင္း ဒီသီတင္းပတ္ရဲ႕ စီးပြားေရးအစီအစဥ္ကို ဒီမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ 

VOA

No comments:

Post a Comment

facebook မွၾကည့္ ခ်င္ရင္ like လုပ္ပါ