ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာသင့္အား ေအးျမေသာေလညွင္းနဲ ့အတူ ေဆာင္းဦးရာသီမွ ေႏြးေထြးစြာႀကိဳဆိုပါ၏။ ¸.•*""*•.¸❤ •❥✿.. ♥*¨*•♫♪ ¨*♥░W░e░l░c░o░m░e░░to░ O░n░l░i░n░e░░ေဆာင္း░ဦး░ရာ░သီ░ဂီ░တ░သံ░စဥ္░♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫❤¸.•*""*•.¸❤♪♫•*¨*•.¸¸

 

ဆရာေတာ္အရွင္ျမတ္ ဦး၀ီရသူ ေတြ႔ေလေၾကာက္စရာေကာင္းေလ မြတ္ဆလင္ တရားေတာ္

လိုခ်င္တာကိုဒီကေနရွာလိုက္ပါ

15 November 2012

အခ်စ္နဲ႕အိမ္ေထာင္ေရး


===============

ယေန႕ အလုပ္ကအျပန္မွာ ေထြရာေလးပါး စဥ္းစားရင္းနဲ႕ မဆီမဆိုင္
ရင္ဂိုသီခ်င္းစ္ပုဒ္ကို အမွတ္မထင္သတိရလာခဲ့၏ ။ သို႕ျဖစ္၍
အိမ္သို႕ေရာက္လွ်င္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးမည္ဟု အားခဲလာ၏ ။
သီခ်င္းအမည္က...အခ်စ္နဲ႕ေပါင္မုန္႕
ယခု
ကၽြႏ္ုပ္ေရးမည့္ေဆာင္းပါးအမည္က...အခ်စ္နဲ႕အိမ္ေထာင္ေရး
ဆိုေတာ့ မည္သို႕မည္ပံု ကြာဟခ်က္ရွိမည္ကို စာ႐ႈမ်ားအကဲျဖတ္
သံုးသပ္ေစဖို႕ ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါ၏ ။
အခ်စ္နဲ႕အိမ္ေထာင္ေရးသည္ ဆက္စပ္မႈရွိေနပါသလားလို႕ တစ္ဦး
တစ္ေယာက္က ေမးလာသည္ဆိုပါစို႕။ဤသို႕ဆိုလွ်င္ ဆက္စပ္မႈရွိေန
သည္ဟုေျဖဆိုရမည္ပင္။အၿမဲတမ္းဆက္စပ္မႈ ရွိေနပါသလားလို႕
ထပ္ၿပီးေမးလာခဲ့ေသာ္ - အၿမဲတမ္းလည္းဆက္စပ္မႈ မရွိႏႈိင္ပါဟု
ျပန္၍ေျဖဆိုရေပမည္။အေၾကာင္းမွာ - ခ်စ္တိုင္းလည္းမညား...
ညားတိုင္းလည္းမခ်စ္...ဆိုသည့္ စကားပံုက သက္ေသထူေန၍ပင္ျဖစ္၏။
ထိုစကားပံုကို ပို၍ထင္ရွားေစရန္ စာ႐ႈသူတို႕ကိုယ္တိုင္ မႀကံဳဖူးေသာ္လည္း
အနီးအနားပတ္၀န္းက်င္တြင္ရွိေသာ အိမ္ေထာင္သည္အခ်ဳိ႕ကို ေလ့လာဆန္း
စစ္ၾကည့္ပါက သိႏႈိင္မည္ဟုထင္ပါသည္။မွန္ပါ၏။အခ်ဳိ႕မွာ မည္ေ႕ရြမည္မွ်ပင္
ခ်စ္ႀကိဳက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္ဖက္မျဖစ္ၾကဘဲ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး
ေၾကာင္း လမ္းေလွ်ာ္ခဲ့ၾကသည္လည္းရွိ၏။တစ္ခ်ဳိ႕က်ျပန္ေတာ့ ဤသို႕မဟုတ္
ေတာ့ေပ။ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ပဲေရြးသားမွ်မပါဘဲ အိမ္ေထာင္ဖက္ျဖစ္လာခဲ့ၾက၏။
ဤသို႕အိမ္ေထာင္ျပဳၾကရာ၌ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားကို
မေဖာ္က်ဴးႏႈိင္ပါက စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲခံစားၾကရပံု (၂)မ်ဳိးကို
က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေရးထားေသာ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း၌
ယခုလို႕ေတြ႕ရ၏။
(၁) ပိေယဟိ ၀ိပေယာေဟာ ဒုေကၡာ။
ပိေယဟိ = ခ်စ္ခင္၊ႏွစ္သက္၊စံုမက္သူႏွင့္
၀ိပေယာေဟာ = ေကြကြင္းရျခင္းသည္လည္း
ဒုေကာၡ = ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း
(၂) အ ပိေယဟိ သမၸေယာေဟာ ဒုေကၡာ။
အ ပိေယဟိ = မခ်စ္၊မခင္၊မႏွစ္သက္သူႏွင့္
သမၸေယာေဟာ = ေပါင္းေဖာ္ဆက္ဆံ ေနရျခင္းသည္လည္း
ဒုေကၡာ = ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း
လူ႕ေလာက၌ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကပံု အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏႈိင္ေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ေတြး
ၾကည့္သေလာက္ (၄)မ်ဳိးေလာက္သာ အျဖစ္မ်ားမည္ထင္၏။
(၁)ရာထူး၊အာဏာ၊ပါ၀ါကို အသံုးခ်ၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။တစ္နည္းေျပာရလွ်င္
တစ္ဖက္သားခ်စ္ခ်စ္/မခ်စ္ခ်စ္ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ရရင္ၿပီးေရာ ဆိုသည့္အတိုင္း
အခ်စ္ကို ဓါးျပတိုက္ယူသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
(၂)ေငြေၾကးဥစၥာျဖင့္သိမ္းပိုက္ၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။တစ္နည္းေျပာရလွ်င္
ကိုယ္ပိုင္ဖို႕တစ္ခုတည္းသာ စဥ္းစားၿပီး တစ္ဖက္သား၏ အားနည္းခ်က္ကို
အခြင့္ေကာင္းယူကာ ေငြ၀ယ္ကၽြန္စနစ္လို အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
(၃)ႏွစ္ဖက္မိဘသေဘာတူ၍ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။ဤအခ်က္မွာကား မိဘ
စကားကိုမလြန္ႏႈိင္၍လည္းေကာင္း၊မလြန္ဆန္ခ်င္၍ေသာ္လည္းေကာင္း
မိမိ၏ခ်စ္သူခင္သူ မဟုတ္ေသာ္လည္း မိဘႏွစ္ပါးကို စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္၍
မခ်စ္ေသာ္လည္းအံု႕ကာနမ္းဆိုသည့္ စကားအတိုင္း
ေခါင္းညိတ္လက္ခံလိုက္ရျခင္းပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
(၄)တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအျပန္အလွန္ ေမတၱာမွ်၍ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။
ဤအခ်က္ကား အထူးေျပာစရာမလိုေပ။မိမိ၏ခ်စ္သူခင္သူႏွင့္ ေအးအတူ
ပူအမွ်လက္တြဲမည္ဟုဆံုးျဖတ္ၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ကိုယ္ထင္ ကုတင္ေရႊနန္း၊ကိုယ့္သမိုင္းကို ကိုယ္ေရး
မည္ဟု ေရြးခ်ယ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ေနာက္ထပ္ အရြယ္အလိုက္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကပံုကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္အေနႏွင့္
ယခုလို သံုးသပ္မိ၏။
(၁)သက္တူရြယ္တူ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။
ဤသို႕ သက္တူရြယ္တူ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကလွ်င္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး မိတ္ေဆြ
သူငယ္ခ်င္းကဲ့သို႕ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္စိတ္မ်ဳိးထားရွိမွသာ အိမ္ေထာင္ေရးလည္း
အရွည္သျဖင့္ ခိုင္ၿမဲၾကလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
(၂)အသက္မတိမ္းမယိမ္း အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။
ဆိုလိုသည္မွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အသက္(၁၀)ႏွစ္ေအာက္ကြဟ၍ အိမ္ေထာင္
ျပဳၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ဤသို႕အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းမွာ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦးက
ေမာင္ခ်စ္ႏွမခ်စ္စိတ္မ်ဳိးထားရွိမွသာ အိမ္ေထာင္ေရးလည္း အရွည္သျဖင့္ ခိုင္ၿမဲ
ၾကလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
(၃)အသက္မ်ားစြာကြာဟ၍ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း။
ဆိုလိုသည္မွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အသက္(၁၀)စုႏွစ္တစ္ခုထက္ ပို၍ကြာဟသူတို႕
အိမ္ေထာင္ျပဳၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ဤသို႕အိမ္ေထာင္ျပဳၾကလွ်င္...
ေယာက္က်ားျဖစ္သူက အသက္ပို၍ႀကီးေနပါက မိန္းမျဖစ္သူအား ႏွမလို၊တူမလို၊
သမီးလို အခ်စ္မ်ဳိးထားရွိရမည္။မိန္းမျဖစ္သူက အသက္ပို၍ႀကီးေနပါက
ေယာက္က်ားျဖစ္သူအား ေမာင္လို၊တူလို၊သားလို စိတ္မ်ဳိးထားႏႈိင္မွသာလွ်င္
အိမ္ေထာင္ေရးသည္လည္း အရွည္သျဖင့္ ခိုင္ၿမဲၾကလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
ဤသို႕မဟုတ္ပါဘဲ ႀကီးသူကငယ္သူကို ငယ္ႏိုင္သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ အစစအရာရာ
ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း၊အမိန္႕ေပးစကားေျပာဆိုျခင္း၊ေနရာတကာ သ၀န္တိုေနျခင္း
စသည့္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားေနပါက တစ္ဖက္သားမွာ လြန္စြာစိတ္ထိခိုက္ေန
ရၿပီး ထိုအိမ္ေထာင္ေရးသည္ သူ႕အတြက္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္သေဘာမ်ဳိးျဖစ္ေန
ပါလိမ့္မည္။ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားဆိုသည္မွာ လြန္စြာမွႏုညံ့သိမ္ေမြ႕ နက္နဲသည့္
အရာျဖစ္၍ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္စံနစ္မ်ဳိး၊ေက်းပိုင္ကၽြန္ပိုင္ရွင္စနစ္မ်ဳိး၊စစ္မိန္႕ပံုစံ
မ်ဳိး ထိမ္းခ်ဳပ္၍ရေသာ အရာမဟုတ္ေပ။ထိုကဲ့သို႕ ထိမ္းခ်ဳပ္ပါက ႐ူပေဗဒ
သေဘာတရားအတိုင္း Action(သက္ေရာက္မႈ) - Re-action (တန္ျပန္သက္မႈ)
ဟုဆိုေသာ ဖိႏွိပ္မႈ၏ဆန္႕က်င္ဖက္ တြန္းကန္မႈ ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။
ဤေနရာ၌ အခန္႕သင့္၍ နတ္သွ်င္ေနာင္ႏွင့္ ရာဇဓါတုကလ်ာ အေၾကာင္း
အနည္းငယ္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပပါမည္။ရာဇဓါတုကလ်ာမွာ နတ္သွ်င္ေနာင္ထက္
အသက္(၁၈)ႏွစ္ပိုႀကီး၏။ဤမွ်ေလာက္ အသက္ကြာဟေနပါေသာ္လည္း
နတ္သွ်င္ေနာင္မွာ ရာဇဓါတုကလ်ာအားနတ္သမီးႏွင့္မျခား လွပေၾကာ့ရွင္း
သည္ဟုတင္စား၍ သူ၏အခ်စ္ကို ရတုတစ္ပုဒ္စပ္ဆိုထား၏။
ဤအခ်က္ကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါက ရာဇဓါတုကလ်ာက နတ္သွ်င္ေနာင္အေပၚ
ေမာင္လို၊တူလို၊သားလို ေမတၱာမ်ဳိးေပးႏႈိင္ေသာေၾကာင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေျပာခ်င္သည္မွာ မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆို အိမ္ေထာင္တစ္ခုတည္
ေဆာက္ပါက တစ္ပါးသူ၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားကိုလိုခ်င္ပါလွ်င္ မိမိက
အရင္ေပးဆပ္ရေပလိမ့္မည္။ဤသို႕မဟုတ္ပါဘဲ မိမိထံမွ ပဲေရြးမွ်ေတာင္
ျခစ္ျခင္းေမတၱာတရားကို အရင္းအႏွီးမစိုက္ထုတ္ဘဲ သူတစ္ပါးထံမွအေခ်ာင္
သေဘာမ်ဳိးလိုခ်င္ပါက စစ္မွန္ေသာခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားကို မည္သည့္အခါမွ်
ရႏႈိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။အိမ္ေထာင္ေရးလည္း အရွည္သျဖင့္ခိုင္ၿမဲဖို႕ရာ
မျဖစ္ႏႈိင္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း ဆရာ၀န္တင္ေရႊေရးထားေသာ အိမ္ေထာင္ေရး
ဗဟုသုတ စာစုေလးႏွင့္ ဤေဆာင္းပါးကို အဆံုးသတ္ရပါသည္။

အိမ္ေထာင္ေရး မၿပိဳကြဲေစေသာ နည္းလမ္းေကာင္း
=================================
တစ္ေယာက္အႀကိဳက္ကို တစ္ေယာက္ကလိုက္ပါ။
ငါးပုဏၰားဟင္းႀကိဳက္သူကို ငါးပုဏၰားဟင္းသာ ခ်က္ေကၽြးပါ။
ငါးသေလာက္ဟင္း ခ်က္မေကၽြးပါႏွင့္။
ဤသည္မွာ အေရးႀကီးေသာ Main ခလုတ္ကို ရထားသည္ႏွင့္တူ၏။

ဆရာ၀န္တင္ေရႊ

မွတ္ခ်က္ = ယခုကၽြႏ္ုပ္ေရးထားေသာေဆာင္းပါးမွာ ကၽြႏ္ုပ္၏ကိုယ္ပိုင္
အေတြးအေခၚမ်ားသာျဖစ္ပါ၍ ရာႏႈန္းျပည့္မွန္ကန္လိမ့္မည္ဟု မဆိုလိုပါ။
အေၾကာင္းမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားသည္ အလြန္တစ္ရာမွ နက္နဲသည့္
ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေနပါ၍ ကၽြႏ္ုပ္သိထားေသာအသိမွာ ဧရာမသဲေသာင္ျပင္ႀကီး
တစ္ခုမွ အမႈန္အမႊားသဲပြင့္သဲပြင့္ငယ္ အဆင့္သာရွိေသာေၾကာင္း
လိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖည့္စြက္နားလည္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ...

စံေအာင္ျမင့္

ေခတၱ / မေလးရွား

No comments:

Post a Comment

facebook မွၾကည့္ ခ်င္ရင္ like လုပ္ပါ