ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာသင့္အား ေအးျမေသာေလညွင္းနဲ ့အတူ ေဆာင္းဦးရာသီမွ ေႏြးေထြးစြာႀကိဳဆိုပါ၏။ ¸.•*""*•.¸❤ •❥✿.. ♥*¨*•♫♪ ¨*♥░W░e░l░c░o░m░e░░to░ O░n░l░i░n░e░░ေဆာင္း░ဦး░ရာ░သီ░ဂီ░တ░သံ░စဥ္░♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫❤¸.•*""*•.¸❤♪♫•*¨*•.¸¸

 

ဆရာေတာ္အရွင္ျမတ္ ဦး၀ီရသူ ေတြ႔ေလေၾကာက္စရာေကာင္းေလ မြတ္ဆလင္ တရားေတာ္

လိုခ်င္တာကိုဒီကေနရွာလိုက္ပါ

24 November 2012

ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ ၂ ခု ေျပးဆြဲရန္ ျပင္ဆင္


ျမန္မာနိုင္ငံတြင္းမွာ  ပုဂလိကေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ ၂ ခု တိုးခ်ဲ့ေျပးဆြဲဖို့ ျပင္ဆင္ၾကိုးပမ္း ေနေပမယ့္ ေလေၾကာင္းပို့ေဆာင္ေရးညြွႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ခြင့္ျပုခ်က္ က်မက် အတည္ျပု ေျပာဆိုျခင္း မ႐ွိေသးပါဘူး။
ေ႐ြွႊျမန္မာနဲ့ အက္ဖ္အမ္အိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္၂ ခု ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ေတြ ေျပးဆြဲဖို့ ခြင့္ျပုခ်က္ရထားၾကျပီဆိုတဲ့ သတင္းေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန့္ျပန့္ ထြက္ေပၚေနတာပါ။
ဒီသတင္းနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာန၊ ေလေၾကာင္းပို့ေဆာင္ေရး ညြွႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒု-ညြွႊန္ခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက  “မခ်ေပးေသးဘူး။ အရင္တုန္းက
အက္ဖ္အမ္အုိ္င္အေနနဲ့က ျမန္မာ့အဲေ၀းကေန ေလယာဥ္ပ်ံငွားျပီး သီးျခား အက္ဖ္အမ္အုိင္ charter ရယ္လုိ့ လုပ္တယ္။ ဟုိဘက္ကလည္း ေလယာဥ္ပ်ံေပးဖို့ အခက္အခဲျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္၊ သူတို့ကလည္း ေလေၾကာင္းလုိင္း ေထာင္ခ်င္တယ္ဆုိတာအရ၊ ေလယာဥ္ပ်ံ၀ယ္မယ္၊ ေလေၾကာင္းလုိင္းေထာင္မယ္၊ Domestic Charter Services ကို လုပ္မယ္လို့ အဆုိျပုတာေပါ့။ သူတို့ဘက္က ရင္းနွီးျမႈပ္နွံမႈ ေကာ္မ႐ွင္တို့ ဘာတုိ့ဘက္ကို ေလေၾကာင္းလုိင္းေထာင္ဖို့ ကုမၸဏီတည္ေထာင္ခြင့္ အဆုိျပုလြွႊာတင္ရမယ္။ အဲဒါ တင္ဖို့အတြက္ ျပုစုေနတယ္ က်ေနာ္တို့ဆီ တက္မလာေသးဘူး။ ေ႐ြွႊျမန္မာခြင့္ျပုလုိက္တယ္ဆုိတဲ့ သတင္းနဲ့ပတ္သက္လို့က သူက ဘာသာလဲဆုိေတာ့ ရင္းနွီးျမႈပ္နွံမႈ ေကာ္မ႐ွင္ကို တင္တဲ့ အဆုိျပုလြွႊာ၊ ယာယီသက္တမ္းနဲ့ ကုမၸဏီထူေထာင္ခြင့္ျပုထားတယ္။ ျပီးေတာ့ သူ့ရဲ့ business plan နဲ့ပတ္သက္လို့ အဆိုျပုလြွႊာနဲ့ က်ေနာ္တုိ့ဆီ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေတာင္းထားတာ ႐ွိတယ္။ အခု က်ေနာ္တုိ့ဆီမွာ processing လုပ္ေနတယ္။”
ေလေၾကာင္းပို့ေဆာင္ေရးဌာနအေနနဲ့ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္း တည္ေထာင္လိုသူေတြအေပၚ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပးရာမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်က္ေတြနဲ့  ရက္ေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ အခ်ိန္ယူ စိစစ္တယ္လို့ ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တုိ့ဆီမွာ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ႐ွိတယ္။ Air Operator Certificate ဆိုတာ အဲဒါ ထုတ္ေပးနုိင္ဖို့ဆုိ္ရင္ ဘယ္လုိဖြဲ့စည္းထားတယ္တုိ့၊ စာ႐ြက္စာတမ္းအေထာက္အထားေတြ၊ က်င့္သံုးလုိ္က္နာမယ့္၊ ျပုစုထားတဲ့ document ေတြ တင္ျပရတယ္။ အဲအခါ က်ေနာ္တုိ့က ဖြဲ့စည္းမႈကစျပီး ေလယာဥ္ပ်ံ၀ယ္တာ။ ေနာက္ ေလယာဥ္ပ်ံကုိ မွတ္ပံုတင္မယ္၊ ငွားတာလား၊ ၀ယ္တာလား၊ ေနာက္ ေလယာဥ္ပ်ံဟာ ေဘးအနၱရာယ္ကင္း႐ွင္းမႈ႐ွိသလား၊ လုပ္ထားတဲ့အဖြဲ့အစည္းအရ လူအင္အားကအစ လံုေလာက္လား။ ဒါေတြလုပ္ျပီး ေနာက္ အာမခံကိစၥေတြ ဘာေတြေရာ ဒါေတြအကုန္လုပ္ျပီး က်ေနာ္တို့ ရက္ေပါင္း ၉၀ ေလာက္ အခ်ိန္ယူတယ္။”
လတ္တေလာ ျပည္တြင္းမွာ   ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္း ၅ ခုကိုပဲ အစိုးရက ေျပးဆြဲခြင့္ျပုထားျပီး  ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကေတာ့ အဲမနၱေလး၊ ရန္ကုန္အဲေ၀းစ္၊ အဲပုဂံ၊ အဲကေမၻာဇ၊ ေအး႐ွား၀င္းတို့ ျဖစ္ပါတယ္။
အမ္ေအအိုင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းနဲ့ အဲပုဂံတို့က ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးစဥ္ေတြကို လက္႐ွိေျပးဆြဲေနျပီး က်န္တဲ့ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္း အမ်ားစုကေတာ့ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ေတြကိုပဲ ေျပးဆြဲေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခရီးသြားလုပ္ငန္း႐ွင္တဦးျဖစ္တဲ့ ဦးသက္လြင္တိုးကေတာ့ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းေတြအေနနဲ့ ခရီးသည္ေတြအတြက္  ၾကိုတင္ျပင္ဆင္ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ ႐ွိေနေသးတယ္လို့ သုံုးသပ္ ေျပာၾကားပါတယ္။
“ေလေၾကာင္းလုိင္းတခု အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ delay ျဖစ္တယ္ဆုိ ခရီးသည္ေတြကို ဘယ္လို customer service ေပးရမယ္။ ဘယ္လုိ ေျဖ႐ွင္းရမယ္၊ ဘယ္လုိအစားထိုးေပးရမယ္ ဒါမ်ိုးေတြ အတိအက်မလုပ္နုိင္ၾကဘူး။ မလုပ္နုိင္ေတာ့ ဧည့္သည္ေတြက အရမ္း block ျဖစ္ျပီးေတာ့ ျပဿနာေတြတက္ၾကတာေပါ့။ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ တိုးခ်ဲ့တာနဲ့အညီ လိုအပ္တဲ့ ground staff ေတြ ၊ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးတာေတြ၊ အရန္ထားတာေတြ၊ လုိအပ္ရင္ နိုင္ငံျခားက ေခၚယူခန့္တာေတြ စဥ္းစားသင့္တယ္။ ပို့ေဆာင္ေရးအစီအစဥ္ေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာေပါ့။ ေနာက္တခုက ေလေၾကင္းလုိင္းေတြက အျပိုင္အဆုိင္ သူမ်ားေတြက ေဈးအျပိုင္ခ်ေရာင္းတယ္၊ သူတို့က ေဈးအျပိုင္ျမွင့္ေရာင္းတာေပါ့။
ဘယ္လို ျမွင့္ေရာင္းလဲဆုိတာ အေၾကာင္းအမ်ိုးမ်ိုးျပျပီး ေဈးေတြေျပာင္းလဲ ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္ charter ေတြေပါ့၊ မေလာက္မွန္းသိေတာ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းပိုင္ ေလယာဥ္ေတြကုိ အင္အားၾကီးကုမၸဏီတခ်ို့က charter ဆြဲ ေျပးၾကတယ္။ အဲလိုေျပးေတာ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြက cancel ေတြျဖစ္တယ္၊ charter ဆိုတာ လူျပည့္မွဆြဲတာေလ။ ဒီ sector လူမျပည့္လို့ တျခား sector ေျပာင္းဆြဲရပါတယ္ဆုိတာမ်ိုး ၁၀ မိနစ္မွ ေပးတဲ့အခါ က်ေနာ္တုိ့က ဧည့္သည္ေတြနဲ့ ျပဿနာတက္ရတာေပါ့။ အေၾကာင္းျပခ်က္လည္း ေျပာမရဘူး၊ အဲအတြက္လည္း နစ္နာေၾကးေတြေပးတာ မ႐ွိေတာ့ လက္တန္း စီမံခန့္ခြဲတာေတြလုပ္ေနတာ တခ်ို့ေတြ့ေနရတယ္။ ဒါေတြက လက္႐ွိအေျခအေနပါ။”



DVB

No comments:

Post a Comment

facebook မွၾကည့္ ခ်င္ရင္ like လုပ္ပါ